Ciekawostka - nietypowy pedicure :)


Do niedawna był powszechny głównie w Azji, jednak w dobie mody na wszystko, co naturalne, staje się coraz bardziej doceniany w Europie - także w Polsce, choć wciąż wzbudza sprzeczne emocje ;)


O czym mowa ?


  Dr Fish  ;)



Dr Fish, zwane także Rybką Kosmetologiem, to małe, ok. 6-7 cm rybki Garra Rufa z rodziny karpiowatych, które żywią się martwym naskórkiem. Pochodzą głównie z Turcji i Syrii.
Rybki nie gryzą, a martwy naskórek usuwają delikatnie ssąc, poprawiając tym samym krążenie.


Jak to wygląda ? 

Siadamy sobie wygodnie, zanurzając stopy w "akwarium" z przyjemnie ciepłą wodą, a rybki odwalają całą robotę ;)


Taki pedicure poprawia nasze samopoczucie, odpręża, a skóra stóp jest gładka, zdrowa i delikatna. Rybki pomagają także przy chorobach skóry (egzemach, zapaleniach skóry, łuszczycy).

Woda, w której rybki "pracują" jest cały czas filtrowana i oczyszczana, tak że zabieg jest w 100% bezpieczny.

Zabieg trwa od 15 do 30 min, a cena waha się od 50 - 90 zł


Skusiłybyście się na taki alternatywny pedicure ? 

Mi się te rybki szalenie podobają i chętnie bym wypróbowała :)

33 komentarze:

  1. czytałam już kiedyś o tym rybkowym zabiegu, ja jednak chyba bym się nie zdecydowała. :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy raz słyszę o czymś takim, niesamowite! Powiem Ci, że z chęcią bym się skusiła na taki zabieg jakbym tylko miała okazję ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o tym rok temu na wakacjach w Anglii, akurat był na to wielki boom ;) Zastanawiam się nad takim pedicure chyba się skuszę, podobno bardzo fajny zabieg, tylko osoby z łaskotkami mogą mieć problem z wytrzymaniem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. chciałabym wypróbować ;D
    Zapraszam do mnie ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam w tv i internecie informacje o tym nietypowym manicure - nie wiem, czy zdecydowałabym się na taki zabieg ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bylam na rybkach- strasznie to laskocze.
    Jest pare przeciwwskazan do stosowania i nie jest to w 100%, bo zawsze mozna cos zlapac.
    Mysle, ze wybralabym sie jeszcze raz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli bardzo łaskocze, to jednak nie dla mnie :D

      Usuń
  7. Słyszałam o tym , ale jakoś bym się bała :D
    Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  8. Widziałam to w TV :D ciekawy zabieg, gdyby mi ktoś zaproponował za free, myślę że byłabym skłonna spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie słyszałam o tym nigdy :)
    Musi to być całkiem fajne uczucie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. nigdy nie słyszałam o tym, myślałam że to pijawki a to rybki, chętnie bym się skusiła;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Słyszałam już o tych pijawkach parę razy i powiem że mnie to zaciekawiło. No tak prawie sąsiadki a w przyszłym tygodniu będę nie w samym Rzeszowie a w Rudnej Małej. Jeżdżę tam na kontrole lekarskie do szpitala im. Świętej Rodziny

    OdpowiedzUsuń
  12. byłam na taki pedicure fajne uczucie i na pewno to powtórzę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ja bym z checia sprobowala :)))))))

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja też chciałam spróbować, ale słyszałam, że w niektórych krajach zabieg ten został zakazany ze względu na niemożność zachowania zasad higieny w czasie jego przeprowadzania :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja nie, ponieważ brzydziłoby mnie to ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. miałam ten zabieg bardzo miłe uczucie choć za początku rybki laskotały ale da sie przyzwyczaić

    zapraszam do mnie :)
    http://welcomehome7.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Zdjęcia są podlinkowane z picassy, nie usunęłam ich, ale obawiam się, że mogłam zmienić ich dostępność lub coś w ustawieniach źle zrobić. Ale próbowałam wstawiać zdjęcia do notek z innych serwerów, ale też się nie wyświetlają.

    OdpowiedzUsuń
  18. kiedyś już o tym słyszałam. naprawdę ciekawe i sama bym się z chęcią skusiła!
    obserwuję.
    / pozdrawiam ♥♥♥

    annetteaurore.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. szczerze to to nie wygląda najprzyjemniej :D wrecz obrzydliwe :D

    - A.
    adriannaislookingforastyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Myślałam o ty zabiegu ale bałam się tych rybek xD

    OdpowiedzUsuń
  21. A ja zaczynam się powoli obawiać, że za długo już są tak długie.... Mam nadzieję, że ejszcze wytrzymają bo chcę Wam pokazać kolejne 5 kolorów Golden Rose i naklejki na paznokcie, które czekały na swoje wielkie otwarcie:)

    Chciałabym iść na taki peeling, ale boję się tych rybek, że za bardzo się przyssają i mi odgryzą kawałek skóry:D

    OdpowiedzUsuń
  22. Słyszałam o tym nietypowym pedicure - chętnie bym się skusiła na taki zabieg, bo ciekawi mnie jakie to jest uczucie, gdy rybki zjadają martwy naskórek.

    OdpowiedzUsuń
  23. Z chęcią bym wypróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  24. aj słyszała o tym, kolega pracuje w SPA i sprzedaje mi takie nowinki :)
    z chęcią kiedyś spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Odpowiedzi
    1. niektóre salony mają taką usługę w swojej ofercie, także trzeba szukać :)

      Usuń
  26. właśnie słyszałam o tym już kilka razy! nie wiem sama... ciekawe.. ale takie rybki :D to musi być śmieszne uczucie w czasie zabiegu!

    OdpowiedzUsuń
  27. będąc rok temu na Krecie na każdej ulicy widziałam takie akwaria ale nie skusiłam się, nie wiem czemu chyba ze strachu że szczypią te ryby :P

    OdpowiedzUsuń
  28. pewnie bym się bała nóg do akwarium włożyć :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Chętnie bym się przeszła, ale jestem zbyt wrażliwa na łaskotki - wierzgając pewnie rozwaliłabym im to akwarium ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja bylam na takim czyms 2 razy ale efekty nie sa takie wow jak po manualnym pedicure aczkolwiek znam przypadek z bliskiego otoczenia dziewczyna miala dosc duza egzeme na rekach i chodzila zanurzać dosc czesto i problem zmalał w duzym stopniu
    Pozdrawima A.

    OdpowiedzUsuń
  31. Szczerze nie polecam! Niestety w większości salonów nie są przestrzegane zasady higieny :( rybki te powinny być, że tak to ujmę jednorazowego użytku (dla każdej klientki oddzielny zestaw), a po wykonanym zabiegu trzeba się ich pozbyć i dla nowej osoby dać nowe. W praktyce niestety się tego nie przestrzega - co gorsze przy jednym zbiorniku siedzi nawet czasem kilka osób co jest okropnym błędem. Te małe stworzonka 'zjadają' martwy naskórek i mogą przenosić choroby :( dlatego tak ważne jest by każda osoba miała 'świeże' rybki...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i zapraszam do zostawienia po sobie śladu :)
Jednocześnie proszę o zachowanie kultury wypowiedzi.
Nie spamuj. Wszelkie komentarze zawierające autoreklamę będą usuwane.

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...