Kindle czy TrekStor - oto jest pytanie

Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zakupem czytnika. 

Co prawda nic nie zastąpi mi papierowej książki, zapachu świeżego druku, szelestu kartek, ale...

Niektóre książki są trudno dostępne, w bibliotekach są długie kolejki do poczytnych tytułów, a nie wszystkie pozycje jestem w stanie kupić w papierowej wersji, bo nie starczyłoby mi na to wszystko miejsca i funduszy ;)
 Ponadto właśnie zamknęli moją ulubioną bibliotekę na jakieś pół roku, ze względu na modernizację.

Dlatego rozważania o nabyciu czytnika, w końcu zaczynają nabierać realnych kształtów.

Początkowo byłam zdecydowana na Kindla, jednak kilka dni temu wyczytałam, że Empik wprowadza na polski rynek czytnik o nazwie TrekStor Pyrus.


Czym różni się jeden od drugiego ?

                   Kindle 4                   
 Cena tego modelu w wersji sponsorowanej (z reklamami), na Allegro to ok. 380 zł
Wersja bez reklam to dodatkowe 100-150 zł

Posiada angielskojęzyczne menu, jest lekki i poręczny, bateria trzyma nawet do miesiąca czasu, wyposażony w wyświetlacz e-ink (czyli przypomina normalny papier, co zwiększa komfort czytania).
 2 GB wbudowanej pamięci, co pozwala przechowywać ok 1400 książek. Wi-Fi.

Wygląd bardzo mi się podoba, jest estetyczny i ładnie wykonany.


                 TrekStor Pyrus               


Jest tańszy, kosztuje 300 zł, ma polskojęzyczne menu.
Poza tym jest dostępny w salonach Empiku, co dla mnie jest dosyć istotne - mogę iść, pomacać i kupić, jeśli mi się spodoba ;)

Czytnik powiązany jest ze sklepem Empik, umożliwia nam to łatwy zakup polskojęzycznych e-booków, wprost z empikowej biblioteki.

Trekstor tak samo jak Kindle posiada wyświetlacz e-ink, wymiary i waga są bardzo zbliżone, bateria również trzyma podobnie.

4 GB pamięci = 4000 książek.
Brak Wi-Fi

Wygląd szczerze mówiąc mnie nie zachwyca, wydaje się słabiej wykonany niż Kindle (choć i jeden i drugi oceniam tylko po zdjęciach).

Zasadniczą kwestia jest to, że posiadam kartę podarunkową do Empiku na 200 zł, czyli musiałabym dopłacić za czytnik tylko stówkę ;)

No nie wiem, jestem w kropce - pomocy !

Którą opcję Wy byście wybrały ? 
Może znajda się wśród Was posiadaczki czytnika i coś doradzą ?



Pozdrowionka :)
 Lecę nadrabiać Wasze blogi, nie było mnie kilka dni, a zaległości takie, że głowa mała ;)

35 komentarzy:

  1. Kindle.
    Nie kupuj tekstora, bo to nie jest to. Ma ekran LCD, a nie eink i będzie cię męczył. Naprawdę lepiej dołożyć trochę kasy i mieć kindle. Tutaj moja recenzja: http://liliowyzakatek.blogspot.com/2012/05/czytamy-inaczej-czytniki-ebookow.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aha, teraz zobaczyłam na stronie, że ten nowy ma eink... W takim razie najlepiej by było jakbyś mogła oba pomacać i jakoś porównać. Jeżeli nie widzisz większych wad w tym tekstorze to chyba warto zaoszczędzić z tą kartą podarunkową...

      Usuń
    2. no właśnie też już ma e-inka. Idę czytać Twoją recenzję :)

      Usuń
  2. mojej siostry chłopak ma kindla opisywalam go kiedys na blogu, i poleca :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam Kindle'a w wersji 3G z klawiaturą i za nic innego w świecie bym go nie zamieniła. Wyświetlacz jest świetnej jakości, czytanie książek na nim to przyjemność, w ogóle nie męczy wzroku (sama mam problemy z oczami i ważne było dla mnie, żeby oczu nie męczył). Samo urządzenie jest bardzo porządne, nic się nie rysuję. Oglądałam ten drugi czytnik w Empiku i powiem Ci, że do Kindle'a się nie umywa. To jest zupełnie inna jakość.
    Team Kindle :D hihi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta różnica wykonania jest już dość wyraźnie widoczna na zdjęciach, także chyba domyślam się jak TrekStor wygląda na żywo ;)

      Usuń
  4. Kindle'a :)

    Jakoś ładniej się prezentuje .

    OdpowiedzUsuń
  5. Kindle bez dwoch zdan, mam i jestem mega zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kindle :) mam tą wersję z reklamami i one w niczym nie przeszkadzają :)

    OdpowiedzUsuń
  7. też mam kundelka, jest świetny :) ale obejrzyj tego empikowego na żywo, skoro ma Cię mniej kosztować. moze też fajny ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. funkcje te same w sumie, trekstor tańszy i mi bardziej pasuje, bo można go kupić w empiku i pomacać przed zakupem a później nawet jakby coś się działo to nie trzeba bawić się w przesyłki tylko idziesz i na miejscu reklamujesz ;) dla mnie to akurat ważne bo mam niemiłe doświadczenia z reklamowaniem zakupów z zagranicy..

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja nie znam się na takich zabawkach, na razie mnie do nich nie ciągnie. Ale gdybym miała coś doradzać, stawiałabym na Kindle - wydaje się lepiej wykonany, ma lepsze parametry techniczne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie Kindle. Jest bardzo solidnie wykonany, to klasa sama w sobie. Bateria trzyma b. długo, komfort czytania jest jeszcze lepszy niż w przypadku zwykłej książki. Widziałam czytnik Empiku u kolegi. Nie dość,że rzeczywiscie, wizualnie nie zachwyca, to jeszcze mają sporo słabszą baterię i nie są tak "intuicyjne". Lepiej zainwestować więcej i cieszyć się porządnym urządzeniem, niż potem żałować ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. mi jednak nic nie zastąpi prawdziwej ksiązki,dotyku papieru i jej zapachu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. och mi też nie, jednak wiele książek chcę przeczytać, a nie wszystkie mam możliwość zakupić czy wypożyczyć :)

      Usuń
  12. nie znam się na tym ;) kindle jest ładniejszy ;p

    OdpowiedzUsuń
  13. ja mam Kindle i dobrze się spisuje :) minusem jest to, że raczej wolno ładuje strony kilkuset stronicowych dokumentów ;p
    jeśli masz kartę podarunkową, a nie planujesz innych zakupów to może warto spróbować tej drugiej opcji :) jednak o TrekStorze pierwsze słyszę, więc nie porównam

    OdpowiedzUsuń
  14. Hmmm,nie znam się,więc nie doradzę.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja mam Kindle 3G z klawiaturą i kocham to urządzenie więc moja odpowiedź jest pieruńsko nieobiektywna: Kindle :))!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Wiesz, jak zaczynasz dopiero przygodę z czytnikami to trekstor jest całkiem dobrym wyjściem :)możesz kupić nowego za nieduże pieniądze i cieszyć się e-inkiem na krajowej gwarancji, ale za to masz możliwość korzystania z plików w różnych formatach i do tego na empiku masz listę całkowicie darmowych książek co też działa na plus trekstora ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Witaj, posiadam Kindla w wersji 1 i bardzo polecam. Zwróć również uwagę na typy plików jakie odtwarzają czytniki. Wiem, że ten z empiku nie odtwarza plików mobi, które bardzo mało zajmują i osobiście przerabiam wszystkie książki (doc pdf rtf) za pomocą programu Mobipocket Creator na format mobi.

    Ponadto jak kupowaliśmy kindla (chyba 3 lata temu) to empik niestety zabezpieczał pliki pdf na swój czytnik i dlatego kolejny plus dla kindla, że czyta wszystkie "otwarte" formaty. Może empik już tego nie robi?

    Osobiście uważam, że nawet to anglojęzyczne menu nie jest problemem i gdybym miała kupić nowy czytnik wybrałabym znowu kindla.

    Różnica w cenie jest niewielka biorąc pod uwagę długoterminowe użytkowanie. Polecam również poczytać na tematycznych forach, bo ludzie tam na pewno piszą więcej i konkretniej o różnicach w czytnikach. Gdybyś miała jakieś konkretne pytanie, a będę w stanie odpowiedzieć, to chętnie to zrobię.

    Jeszcze jedna kwestia to internet. Są też kindle z 3G i mój też ma. Wprawdzie jest to wolny internet, ale gdy jesteś np. w pociągu, gdzie nie ma wi-fi to bez problemu sprawdzisz sobie na czytniku przesiadkę pociągu, czy pocztę. Jeśli korzystasz z internetu w telefonie, to może się nie opłaca Kindle z 3G, bo pewnie jest droższy.

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję za wiele cennych rad :)

      Usuń
    2. Zajrzałam z ciekawości obok na listę książek, które przeczytałaś i jestem w głębokim szoku, bo mamy bardzo podobny gust ;) Polecam Ci serdecznie Sagę o wiedźminie Sapkowskiego, Cykl o Jakubie Wędrowyczu Pilipiuka i Serię Akademia wampirów Mead. Wprawdzie nie o książkach jest ten post, ale jak już będziesz miała czytnik, gotowa lista lektur się przyda. Pozdrawiam serdecznie, może coś z tego Ci się spodoba

      Usuń
    3. to miłe :) choć nie wszystkie przeczytane książki mam tam dodane, bo brak mi czasu żeby je odszukać i pogrupować ;)
      Co do polecanych przez Ciebie książek to na pewno sięgnę po Pilipiuka, nigdy go nie czytałam, a opis cyklu mnie zaciekawił :)

      Usuń
  18. Ja również zastanawiam się nad kupnem czytnika. Pierwsze wrażenie po zobaczeniu Trekstora w empiku rozpaliły nadzieje, ale zauważyłam, że najnowszy Kindle 5 można zamówić w sklepie Vobis za 449zł (wysyłają dopiero po 3 października). Zważywszy, że to wersja z wifi, no i tak przez wszystkich polecany Kindle, myślę, że może to być atrakcyjna oferta. Narazie muszę jeszcze poczekać, żeby odłożyć na to cudo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a czym się będzie różnił Kindle 5 od Kindle 4 ? ;) trochę się w tym gubię :D

      Usuń
    2. Z tego co czytałam to niewiele :) głównie kolorem obudowy i ciut szybszym działaniem. Ogólnie w cenie się nie różnią (na amazon.com), więc teraz to zapewne kwestia gustu.

      Usuń
    3. dzięki :) obejrzę jeszcze tego trekstora na żywo, ale chyba jednak wybiorę Kindla :)

      Usuń
    4. Jakby można jeszcze prosić o relację z oglądania to byłabym wdzięczna, chociaż też się skłaniam do kindle, ale zawsze każda opinia jest cenna. A kartę zawsze można wydać na ciekawe ebooki ;).

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz i zapraszam do zostawienia po sobie śladu :)
Jednocześnie proszę o zachowanie kultury wypowiedzi.
Nie spamuj. Wszelkie komentarze zawierające autoreklamę będą usuwane.

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...