Nie tylko kosmetykami Enka żyje ;)


Dzisiaj chciałam podzielić się z Wami moją kolejną manią, która zajmuje miejsce zaraz za kosmetyczną, albo i jest na równi z nią - mianowicie KSIĄŻKI :)



Uwielbiam czytać, wszędzie, zawsze, o każdej porze dnia i roku :) 

Czytam odkąd pamiętam, od małego latałam do biblioteki i godzinami chodziłam między regałami, wybierając książki z działu dla dzieci, które mogłam zabrać do domu. Pamiętam też z jaką zazdrością patrzyłam na dział dla dorosłych, który był 3 x większy, a Pani bibliotekarka nie pozwalała dzieciom tam grzebać ;)

Nadal często korzystam z biblioteki, chociaż w nowocześniejszej już formie - zamawiam przez internet i idę tylko odebrać, a ciekawe książki wyszukuje na stronach, o których chciałam dzisiaj troszkę napisać.

Myślę, że każdy zna choć jedną z nich, są coraz popularniejsze - co bardzo mnie cieszy.

1. Biblionetka.pl


Najstarsza ze wszystkich 3, moja ulubiona.

Ma bardzo dobrze posegregowane zbiory, dobrze opisane serie i części, dużo rzetelnych recenzji. Nowości pojawiają się na bieżąco, zawsze lub prawie zawsze znajduję tam to, czego szukam. 
Strona pozwala nam na prowadzenie własnego konta, na którym możemy oceniać przeczytane przez nas książki, dodawać do schowka, to co nas zainteresuje, pisać recenzje i opinie do już napisanych recenzji. Jest też fajna opcja - czytatnik. Czytatnik to taki rodzaj "pamiętnika", gdzie możemy zapisywać swoje przemyślenia, refleksje na temat książek, pisarzy etc.
Po ocenieniu kilkudziesięciu książek, biblionetka będzie polecać nam książki, które mogą nam się spodobać - skorzystałam już wiele razy i zawsze był to strzał w 10.
Dodatkowo organizowane są fajne akcje, jak np. biblionetkowy św. Mikołaj - gdzie można otrzymać od innych użytkowników, książkę w prezencie - ja w ostatnie mikołajki , zupełnie niespodziewanie, otrzymałam właśnie taki prezent :)

Portal jest moderowany, uporządkowany, wszystko zawsze na swoim miejscu

Portal oceniam na : 6

2. Lubimyczytać.pl
 

Ogólnie działa na takiej samej zasadzie. To co najbardziej lubię na tym portalu, to świetna możliwość organizacji własnej "biblioteczki", możemy tworzyć półki, dodawać na nie książki, w rezultacie wszystko jest fajnie uporządkowane (np. ulubione, przeczytane w 2011, przeczytane w 2012, własne zbiory etc.) Fajna jest także opcja dodawania daty do przeczytanej książki, dzięki czemu zawsze wiemy, kiedy przeczytaliśmy daną pozycję.  Dodatkowo portal oferuje dodawanie ulubionych cytatów i autorów. Każdy użytkownik otrzymuje też możliwość dodania wklejek na bloga, czy inną stronę (jak to wygląda, możecie zobaczyć u mnie, na pasku bocznym).

Portal oceniam na: 5

3. NaKanapie.pl


Najbardziej chaotyczny ze wszystkich 3 portali, ogólnie kiepsko tam z moderacją. Książki się powielają, dużo pozycji nie ma, korzystam najrzadziej. Możliwości podobne jak na 2 poprzednich stronach, ta niczym szczególnym się nie wyróżnia. Za każdą praktycznie aktywność, otrzymuje się tam punkty, które właściwie nie wiem czemu służą ;)

Portal oceniam na: 3

Troszkę się rozpisałam, przepraszam, ale książki to dla mnie temat rzeka :)

A Wy lubicie czytać ? Znacie te strony ? Korzystacie z nich ?

12 komentarzy:

  1. dużo czytam, choć mam takie zrywy, bywa, że przez miesiąc przeczytam z 5-7 książek, potem ze dwa tygodnie nic i znowu powrót do nocy i dni bardzo książkowo intensywnych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak mam, czytam książkę jedną za drugą, a potem na chwilę mam przesyt :)

      Usuń
  2. Ja uwielbiam czytać, ale jestem leniwa i czytam po prostu to co moja mama przynosi bądź co mi koleżanka podrzuci ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. ojejkuuu chciałam serduszko wkleić a sie mail wkleił co pisałam :D no ale pisałam o bibliotece w moim miescie, w koncu nam otwarli genialnie zrobiona nowa biblioteke, nareszcie mozna sie tam odnaleźć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. czytać bardzo lubię, ale wiadomo jak to bywa - wolnego czasu jest niewiele, a tyle do zrobienia. mimo wszystko każdego wieczora coś tam znajduję, żeby się odprężyć :) o stronkach nie słyszałam, ale od razu nadrabiam zaległości i rejestruję się na jednej z nich :>

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiem i chyba się w końcu na niego zdecyduję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham książki! Znam wszystkie portale, ale korzystam tylko z LubimyCzytać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja uwielbiam czytać i prowadzę bloga z recenzjami książek. Fajnie, że tyle ludzi w blogosferze łączy się we wspólnych pasjach :)

    Co do portali - korzystam z LC, kiedyś rejestrowałam się też na nakanapie.pl, ale długo tam nie wytrzymałam, bo jak to ujęłaś - jest zbyt chaotyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jestem w 'zaczytani' na facebooku-zaglądnij, fajne rzeczy polecają;-)


    sponsorowane ROZDANIE BUTÓW NA MOIM BLOGU!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napewno zajrzę, dzięki za polecenie :)

      Usuń
  10. U mnie uwielbienie do książek stoi zdecydowanie przed kosmetykami :) Także lubię biblionetkę, korzystam z niej od lat.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i zapraszam do zostawienia po sobie śladu :)
Jednocześnie proszę o zachowanie kultury wypowiedzi.
Nie spamuj. Wszelkie komentarze zawierające autoreklamę będą usuwane.

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...